Metoder

Jeg bruger kognitiv terapi, mindfulness, ACT, narrativ terapi, eksistentiel og oplevelsesorienteret terapi. Jeg skræddersyer behandlingen, så den passer til dig. Læs mere om metoderne:

Kognitiv terapi

Kognitiv terapi er en effektiv og veldokumenteret metode til at arbejde med problemer via tankerne. Ved at ændre dine tanker, kan du ændre dine handlinger og dine følelser. Læs mere om kognitiv terapi her: Kognitiv terapi.

Mindfulness

Mindfulness er en forholdsvis ny metode i vores vestlige verden, som revolutionerer vores hjerner. Vi har opdaget at vi ikke kan slippe af med negativet tanker og følelser, men vi kan lære ikke at lade os styre af dem. Læs mere her: Mindfulness.

ACT

Denne tilgang læner sig op af buddhistisk filosofi, og siger at det er normalt at have problemer. Der er ikke nogen, som går fri af vanskelige følelser i livet. Modstand mod dem, er vores største problem:  Læs mere her: ACT

Narrativ terapi

Narrativ terapi er at arbejde med de historier, vi fortæller om os selv og vores verden. Her er fokus på, hvordan din oplevelse ikke bare er skabt af dig selv, men er skabt i et socialt meningsfelt. Læs mere her: Narrativ terapi

Eksistentiel og oplevelsesorienteret psykoterapi.

Her arbejdes med eksistentielle spørgsmål. Hvordan giver jeg mit liv mening? Hvad er det, jeg ønsker af mit liv? Hvordan finder jeg retningen? Hvem er jeg? Læs mere her: Eksistentiel terapi